Śniadanie – ważny posiłek w ciągu dnia

Chciałam wziąć udział w konkursie „Nowy pomysł na śniadanie”, przez długi czas nie wiedziałam co zrobić. Nie wymyślę żadnej owsianki, czy coś z mlekiem. Nie pije się w naszym domu mleka. Można powiedzieć że jest to spory problem, ale ja tak wcale nie uważam. Gdy dzieciaki były małe to musiały pić z przydziału, ale teraz maja wybór. Jedzą dużo jogurtów i potraw do których używa się mleka (byle nie zupy mleczne).

Korzystając z okazji chciałam podkreślić jak ważne śniadanie.

Dzień powinien zaczynać się od pełnowartościowego śniadania. Często jednak popełniamy błędy przy jego planowaniu tego tak ważnego posiłku.

Śniadanie jako posiłek spożywany, po długiej przerwie nocnej powinno dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości różnych składników pokarmowych. Zarówno tych, które są potrzebne do wykonywania pracy, jak i tych które zapewniają  dobry stan zdrowia.

Powinno się spożywać na śniadanie mleko, nie każdy je jednak lubi. Ja nie przepadam za mlekiem w czystej postaci dlatego często gości  w moim jadłospisie nabiał w innej postaci.

Pieczywo należy podawać mieszane (ciemne i jasne), a to ze względu na konieczność dostarczania organizmowi witamin,  składników mineralnych i błonnika.

Nie można również pominąć tłuszczu (masła), oraz warzyw lub owoców (pomidory, kwaszone i konserwowe ogórki, rzodkiewka, sałata, szczypior, papryka).

Należy także pamiętać o innych dodatkach do pieczywa jak sery, wędliny, ryby, marmolada, dżemy, miód.

Nie trzeba wszystkich grup produktów spożywać w jeden dzień. Należy tak komponować posiłki na cały dzień aby w ciągu dnia znalazły się produkty ze wszystkich 12 grup produktów spożywczych, albo używać różnego rodzaju zamienników.

Wiem  że ktoś może pomyśleć że to nie jest możliwe, ale to jest możliwe skomponować całodzienny posiłek aby znalazło się przynajmniej 10 grup produktów.

Jeżeli ktoś ma życzenie aby o tym więcej napisać, proszę o pytania. Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie.

Rozpisałam się o tym jak ma wyglądać śniadanie, a moje dzisiejsze śniadanie to:

Bułeczka grahamka mała, i bułeczka zwykła mała, ser zottarella, szynka wieprzowa, sałata pomidor, szczypiorek i herbata z cytryną.